Thursday

Sketsa : Aduhai Posmen



Asalamualaikum sahabat dan salam sejahtera..…aduh…aduh…duh…duh…duh…duh..duh..duuuuu…hehhehe dah lama aku tidak menulis sketsa perjalanan aku sekarang ni..walaupun aku boleh berjalan dan berlari-lari sambil menaiki motor a.k.a awek aku …hehehe..buat masa ni aku masih dikampung untuk melakukan khidmat peribadi dan misi yang harus aku jalani untuk penambah baikkan otot-otot didalam otak(REFRESH).Ia terhasil dari sel neuron dan interneuron…kalau korang tak paham takpe..lain kali aku jelaskan..hahaha…


Ape yang aku hendak ceritakan bukanlah “BEST” sangat Cuma
nak hilangkan boring yang ade..hari demi hari rutin harian aku lebih kurang sama..tapi sejak dua menjak ni aktiviti aku agak berbeza…nak tahu sebab ape?? Sebab aku telah menjadi POSMEN di sekitar kawasan kampongku yang belum di iktiraf oleh POS MALAYSIA…
Pada mulanya kejadian berlaku pada waktu tengah hari (WAKTU PEJABAT),waktu tengah hari yang agak panas..umpama ayat…”Malaysia is very Hot”..hehehe tengah duduk santai didepan rumah…ade motor ex5 merah (POSMEN) singgah didepan rumahku memasukkan surat di peti surat..dengan bangganye aku berlari dengan penuh harapan..surat apakah itu..(dalam hati berkata :ini mesti surat peminat-peminat aku ni) -POYO-

Bila aku bukak peti surat … penama disurat itu adalah orang yang aku memang tidak kenali..dalam otak aku berfikir..agak ade ahli baru ke dalam rumah aku ni??huhuhu nombor rumah memang sebijik nombor rumah aku tapi yang tidak bagusnya alamat kampungnya bukan alamat kampung ku…dengan prisip dan motif kesian..aku pergi ke alamat rumah orang tu dan hantarkan….mana tahu surat tu penting kan??….(dalam hati panas jugak ni..hehehe)



Bukan setakat itu sahaja…kejadian ini berlaku pada minggu yang sama tapi tarikh berbeza…posmen pon sampai dan memasukkan surat didalam peti,dengan hati teruja..aku berlari-lari dengan gaya bebas.kali ini pula alamat dan penamanya aku memang kenal sangat..tapi penama tu memang dah meninggal dunia (ARWAH)..beliau adalah jiran depan rumah aku je…aku hantarkan juga (-.-) ….



Apepun aku dah buat strategi aku..aku rasa nak tulis nota kat peti surat rumah aku dengan berbunyi “wahai posmen..apa kata..ko bagi je pada aku semua surat penduduk kampong aku..pastu aku yang hantarkan surat itu dari rumah ke rumah..,harga hantar boleh runding” ataupun aku nak buat peti surat beso2…biar banyak sikit surat tidak dikenali sampai kat rumah aku..umpama -mengucing posmen tu balik- hahaha

Sekian : dari Luahan hati dan perasaan seorang ARTISTIK..

Wasalam…..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...