Sunday

apa dosa haiwan tu dengan aku (jom layan)

Apa dosa ku terhadap haiwan……

Aku ni suke jalan 2, naik moto tapi bukan cari awek….kalau aku cari awek pon belom tentu awek tu sangkut kat aku… yela aku ni cume pakai moto…mana awek pandang..

kalau aku pakai kete contoh evo 10 ten.honda typer R ke....x payah awek pandang, silap awek tu duk tepi kete aku siap nak tau owner nyer sape je..hahhaha (sume ni pisau cukur semata2)....


.ok bebalik pada cite aku ni…waktu aku jalan2 naik moto ..tengah sedap2 aku bawak motosikalku…masa tu aku baru kuar dari pam minyak shell … (lagi satu..aku suke pam minyak shell dari pam minyak yang lain,myb terlalu emo dgn Ferrari kot).. aku nak kuar simpang dari pam minyak....

...tetibe henpon ku berbunyi… breppp, breppp,brepppp…(dulu guna butterfly).. aku seluk poket aku untuk ambil henpon..aku tengok mak aku col..aisey apekah yang beliau mahukan ni..baru pas isi minyak moto ni(kata aku dalam ati dengan penuh perasaan)..huhuhu nak tak nak mesti kena angkat punya..mana tau ade emergency call....

tapi dalam ati aku dah dapat detect , kalau mak aku kol mesti suruh ape2..mesti suh beli sardin,kalau tak sardin, mesti milo xpun bawang beso..hahaha…aku angkat la panggilan tu… (demi ibu tersayang)

Aku:hello mak, assalamualaikum (biasa la rangkap pertama dalam perbualan), ye mak ade ape? kite atas moto ni mak.. x dengor ni… (bzzzzsssttststsaassassss = bunyi angin)

Mak :anak mak kat mane ni??(ceh ayat nak bajet) hihi

Aku : kat jermen mak..eh bukan..kite kat JEMENTAH..isi minyak..(tak tau kan jementah kat ne?? bukak google map taip je jementah)

Mak : ni kawan ko dari segamat datang, nak jumpa ko… dia kate ade hal nak jumpa ko sangat2…
Aku : ye mak jap gi kite balik..sabo eh mak… suh tggu kite 15minit je taw..

Mak : pastu jangan lupa blikan mak TELOR ….

Aku : ye mak (~_~)
(aku dah agak dah,mesti ade kiriman tambahan tu..tapi ni telor plak..)……..

Aku pon patah balik la..pegi la kedai ah seng…satu kedai cina yang jual telor2 murah…
Balik la aku dengan segera…. (ntah ade lg ke x kdai tu)...

Tengah show2 bawak moto..aku ase, aku bawak tak laju,cume 80km/j (sesuai dengan prosedur JPJ) ....ya ALLAH !!!…ape tu…aku langgar batu kah??papan kah?? Awek kah??(kalau awek,awek sebeso umat x kan x nampak,bodohnye aku) hahhaha. …bunyi telanggar ku dengar di bumper motor aku..maka terpelanting la makhluk itu seperti debu2 yang berterbangan dijalanan..(berkarya lak) hak3x aku tersentak lalu terkejut.(bape banyak tekejut daaa,ske ati aku lah..dah memang aku ske tekejut)..aku tengok seekor burung merbok yang COMEL begelimpangan diatas jalan raya....

aduh..kenapa aku ley langggar ia?? Xkan aku nak biarkan dia cam tu je??nanti takut2 ade lori datang dan langgar ia dah penyek macam kek lapis..aku x mau cam tu..aku kena bertanggung jawab ni…aku dah langgar xkan nak lari cam tu je..kena saman kat dunia memang x ..tapi aku takut aku kena saman kat akhirat..huhhu(insaf3x)

aku benti moto dan parking dibahu jalan..aku lari cepat2 macam superman menyelamatkan mangsa…aku ambil ia dalam keadaan kete yang banyak lalu lintas,kusanggup petaruhkan nyawa..(padahal satu biji kete pon susah nak jumpa lalu kat situ) aku pegang ia aku belai2..tengok idup lagi..

ade peluang ni aku bawak balik umah tunjuk kat bapak yang aku dapat tangkap burung..padahal burung tu mangsa excident dengan aku..hihih sampai di umah aku lihat burung tu x benyawa lagi…kalau aku ley wat CPR(penafasan mulut ke mulut) dah lame aku wat,nasib ko burung,kalau orang ..dah lama aku wat (maksud dalam ati awek la) hahhahaha
Nak tunjuk kat bapak aku dah x jadi dah..tengah parking moto kat tepi ampaian,time tu mak aku tengah sidai2 kain..

Mak:baru balik??(ayat biasa bg owg2 belah2 johor)

Aku: xde lah mak..baru nak pergi..(aku jwab dgn selamber sbb dah biase cam ni)huhuhuhu

~mak aku Nampak la bangkai burung..mak aku cakap....

Mak:aku suh beli telor bukan beli burung dah mati ni..

Aku: mak kite dapat burung percuma telor ayam lah…


Mak: bezzzzzzttttt( bebelan tetap dihati) dah kawan ko tu kat dalam umah..gi layan dia,jap g mak masak untuk kowang..gi tanam burung tu…


Aku: yes mom!! (T_T) #$%^@&^% ok2..(muke kena bebel)

Ape2 pon dia masak gak untuK aku dan kawanku dari segamat..

Aku: halloooooooooooooooooooooo! KO DAH LAMA SAMPAI DAH!!!!

Ok sampai cni jerk…selain tu aku ade telanggar burung kelicap (mati gak) time aku nak g keje sebagai wireman..hahahah masuk dah lambat..bawak moto wave125 dah macam kacuk ngn RxZ..huhuhu.. ni pic burung nye..(moga ia aman)aku memang simpan..hihihihi.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...