Wednesday

AKIBAT MENIPU (KONGSI CITE AKU)

assalamualikum sume..

aku nak cite time dulu2,bila aku ingat balik..tu la yang buat aku tak nak lukakan ati mak aku lagi...ni balasan yang aku dapat..huhuh mybe dulu aku ala2 degil nak tunjuk hero kot..hero kampung budak2...sekarang aku dah matang...rase macam kenangan yang memang xdapat aku lupakan.. ni la akibat menipu seseorang yang begelar ibu...kesan nye sampai sekarang aku dapat..huhuhu (kesan jahit) =)
pada ari sabtu dulu2 time aku form 3..kot...waktu tu memang bosan..xde xtvt lansung,aku bosan dok umah...so aku wat alasan nak kuar kat mak aku...aku cakap kat mak aku..aku nak kuar umah sebab nak study math...aku ni memang lemah math...
sape yang kenal aku..tau la aku cam ne..stdy last minit...huhuhu ...tapi dalam ati aku niat lain ..pada gengaman tangan aku padahal bukan buku math tetapi majalah UJANG, saje wat gimik kat mak aku... fuh...mak aku senyum..dia lepaskan aku..ye la... anak nak stdy group...padahal..sebaliknya...=)

pergi la aku ke rumah kawan aku nek moto..so aku plan punya plan ngan kawan aku ape xtvt nak wat arini...so aku bagi cadangan... pegi kutip durian dalam kebun sape ntah...huhuhuh..(kebun ko kebun aku jugak, kebun aku kebun aku jugak)hihihi time tu memang musim durian tengah banyak a.k.a durian runtuh...hihihi kat kepala dok ingat durian je... =)

tiba satu selekoh tajam dalam kebun...aku tetibe teringat mak aku...sebab aku menipu dia..time selekoh tu tetibe tangan aku kaku..aku pun redha trus stretttt masuk dalam gaung..aku dengan moto dok dalam gaung tu..nasib baik kawan aku sempat lompat..dah aku dengan moto tu dok dalam gaung..hihihi lama jugak la aku dan moto dok dalam gaung,hihihi...kawan aku dah tepinga2 nasib baik la dia sempat lompat..
aku yang dok gaung ni tak pikir ape..aku cuma pikir pasal moto je...aku blom pikir pasal tangan aku lagi..sebab tangan aku rase kebas sangat..aku angkat tangan kanan...ok! pastu aku angkat tangan kiri aku..ya ALLAH..aku tengok tangan kiri aku tepusing..time tu aku dah kalut..sakit belom trase lagi..kawan aku pon tolong aku keluar dari gaung tu.... kalut sangat time tu ,pastu ade la sorang pakcik datang dari kebon tolong hantar aku balik rumah dengan menaiki moto dia,(pak cik ni aku kenal..pemilik dusun durian) hihih time tu sakit dah terasa sangat..huhuhu macam mencucuk2...sakit sangat..hanya tuhan saja yang tahu...
sampai je kat umah.. pakcik(PC) tu bagi salam...

PC : assalamulaikum...anak ko ni aku jumpa dalam kebon,excdnt...
mak aku : (mak aku dalam umah wat tak tahu mula2,ye la dia tahu aku pegi stdy...)

PC : oooo kak..anak ko ni xcdnt dalam kebon!!!
(time ni tangan aku memang sakit sangat)huuuuuuhuuu
sekali mak aku lihat dari tingkap dia terus menjerit...(mak aku ni suke teperanjat sket..hihih)

mak aku : KO KATE KO PEGI BLAJO...YANG KO PEGI BLAJO DALAM KEBON WAT PE!! (memang mak aku marah gila2)
aku jawab kat mak aku..aku tak jadi stdy tapi teringin nak makan durian (aku terus terang je kat mak aku..aku tengok muka mak aku...sedih aku...) mane mak tak sayang anak... tak kan aku nak menipu lagi..cukup la ape aku trase sakit time tu..
aku pon mintak maaf kat mak..aku tak nak tipu dia lagi......lama gak lah aku kena bebel dgn mak aku...kalau aku wat salah..mesti dia cite pasal ni kat aku..

P/S = dari kisah aku ni..dah tenyata..syurga dibawah telapak kaki ibu..aku menipu time tu..hari tu lah jugak aku terima balasan...aku terima banyak jahitan...aku dok hospital dekat 8hari..kos ubat2 kampung, hospital semua mak aku uruskan..tapi aku bleh buat dia macam ni..adakah berbaloi??aku tanya diri aku lagi....jangan le kome sume ske menipu..lagi2 pada IBU dan bapa kite...serik dah aku lalui derita camni...aku cita2 nak jadi BOMBA pon terbantut akibat tangan aku yang tidak SEMPURNA...aku redha pe yang berlaku.. "ape yang aku buat,itulah yang aku dapat)

(SELAMAT HARI IBU UNTUK HARI2...Jaga lah hati dan PERASAAN IBU KITA)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...