Tuesday

SKETSA : Marhaban

asalamualaikum semua...dan salam sejahtera...masih dalam bulan islam iaitu bulan syawal...aku terjah ke kampung halaman kerana ibuku memanggil ku....macam ni la lebih kurang ibuku memanggil... "wahai anakku...pulanglah...." heheheh...
dalam saat terpinga2 aku pun bertanya kepada ibu ku..."mengapa wahai ibuku dikau menyuruhku pulang ke kampung halaman??" (ayat nak bajet) ..ibuku pon berkata kembali...."ada marhaban kaum adam diteratak kita wahai anakku..."
lantas aku menjawab..."okey!! =)"....

setibanya aku di kampung pada hari itu..persiapan makanan sudah diuruskan, bahagian aku cuma mengemas rumah sahaja...(apa yang aku kemas aku pon tak tau la...)

okey aku teruskan kisah ke bahagian marhaban terus....proses marhaban berlaku selepas waktu isyak.... alatan2 yang perlu ada ketika marhaban...

1-minyak atar


2-pakaian baju melayu(tak tau nape ibu jari aku siap terjongket)

3-pistol revolver
acah je...gila nak marhaban bawak pistol..jadi meraban ade la...heheheh...


selepas siap marhaban semua..mulalah majlis makan2..time ni memang semua tak sabar2 untuk serbu di pekarangan meja makanan..


okey sedia...serbu!!! ni la antara pic yang aku sempat tangkap...


tok2 imam pon serbu jugak...heheheh


makan bang jangan tak makan!!
okey selepas abes makan..aku pon kemas la barang2 yang perlu dikemaskan dan perlu dibersihkan..ni aku de sediakan video yang sempat aku ambil..aku ambil nyorok2..kalau aku ambil video secara terbuka...diaorang kate aku poyo plak..heheheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...