Wednesday

DugAaN & CaBaRan

asalamualaikum sume...
dah lama aku tak update blog aku ni..rase cam sepi je...(aku sepi atas sebab2 tertentu)
dalam arena globalisasi ni kan..cewah! makin poyo lak aku semenjak tak update ni..hehehe
aku bukan ape..aku nak coretkan kat sini ialah aku mengalami situasi yang agak mencabar..pada hari isnin 25-4-2011...bermulalah kisah yang amat teruja yang belum pernah aku alami sendiri ditambah pulak dengan menjalani final exam..aduhai =)....
pukul 7.10am : bangun pagi dengan azam dan semangat yang baru , tiba2 aku terasa kat dahi aku macam ade gelembung air...(dasaaatttttttttttttt) hihihih

aku anggap cacar air saje...aku pon ketis la sikit...hihihi tangan ni memang gatal....tengok tempat cacar air kat dahi aku kering pastu ade koping and then aku pon ketis lagi...geram tengok koping plak....tengok airnye asyik keluar je..(aku pikir badan aku banyak air kot) hihihh

pukul 9.00pm: badan aku mula lesu..nak study pon kurang mood.. lesu + sengal2 sendi + sakit perot = tidor la jawap nye...

ok pada hari bulan 26-4-2011 (selasa)...
pukul 7.05am: aik apsal makin banyak gelembung air ni??ade pepijat ke kat tilam aku??atau aku kena sengat binatang pelik...mungkin gelembung ni air bisa dia je...huhuh
aku tak puas ati aku pon call mak aku... (sebelum aku call mak aku, aku pernah berborak dengan mak aku pasal demam campak ni, mak aku cakap aku pernah kena kecik2 dulu KOT) "KOT" tu aku highlightkan sebab maknanya ia dalam keadaan tak pasti lagi la ni..hihih

ok aku pon call..truttttttttttttt truttttttttt....
emak: asalamualaikum anak mak....(tambahan ayat bagi aku,padahal bagi salam jerk) ekekke

saya:wsalam mak...mak kite nak tanya sikit boleh tak??

emak:tanye la..tapi yang kamu call pagi2 kenape??

saya: ni kite nak tanya ni..dulu kite pernah kena demam campak tak mak??(aku nak pastikan lagi)

emak: entah..mak pon tak pasti..nape???

saya: ahhhhhhhh sudahhhh...badan kite banyak gelembung air la mak...

emak : (dengan selumber mak aku cakap) ko kena demam campak la ni??ko gi beli air kelapa fresh2...minum 2 biji sekali...jangan tak pegi hospital..ambik ubat...
saya: ok2 mak ...menurut perintah..(mentang2 aku belajar dok tepi pantai senang je la nak cari air kelapa..hihii)

dengan fikiran bercelaru dengan final exam ni..aku tetap tabahkan ati....huhuuhu kalau study memang aku tak fokus sebab sengal2 badan ,demam suam2 and pening2...tapi aku terima ujian dengan kesabaran,

final pon alhamdulillah aku hadapi dengan tenang...walau aku jawab banyak guna formula aku sendiri..hihihi(mitak2 betul aminnnn)..apepon aku balik kampung dengan muka berbintik2...hhehehehh yahoooooooooooooo!!!!!!!!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...