Wednesday

~mencari cinta sejati~



Asalamualaikum semua…coretan kali ini amat berbeza dari coretan aku yang lain…
Aku sentiasa dalam kebingungan untuk melakukan tugas2 ku seharian menjadi hamba di muka bumi ini,
Dimanakah letaknya diriku dalam agamaku??

Berpandukan rukun iman:
(1) Beriman kepada ALLAH SWT
(2) Beriman kepada Malaikat-malaikat
(3) Beriman kepada Kitab-kitab
(4) Beriman kepada Rasul-rasul
(5) Beriman kepada Hari Kiamat
(6) Beriman kepada Qada dan Qadar

Berpandukan rukun ISLAM
(1) Mengucap dua kalimah syahadat
(2) Sembahyang lima waktu
(3) Berpuasa sebulan dalam bulan Ramadhan
(4) Menunaikan haji ke Baitullah (Mekah)
(5) Menunaikan zakat

Jika aku memikirkan nya,cukup ke iman aku,dan yang aku amalkan keatas rukun islam aku??
betapa hina nya diri ku ini disisi tuhan ku..
Setelah aku merenung segenap maklumat yang aku cari..

Aku cuba mencari cinta sejati…
Setelah sekian lama ,tiada lagi makna cinta dalam diriku ini dengan manusia..
Entah kenapa…bila aku pikirkan.. patutkah aku bercinta dengan seseorang sebelum menjaganya??

Aku masih tidak dapat mendalami cinta antara manusia ini ,seperti adam dan hawa…
Dalam aku mendiam kan diri lagi…
Aku bertanyakan lagi perasaan ku terhadap cinta…

Aku ingin meluahkan isi hati ini padanya..tapi aku masih beranggapan diriku ini tidak logic untuk aku meluahkan isi hati aku ini pada nya.. kerana atas sebab2 berharga nya dia dari pandangan mata aku bila aku menatap wajahnya…

Siapa aku hendak meluahkan isi hati ini pada nya??
Dah terang2 aku ni bertepuk sebelah tangan..
Aku tidak mampu melafazakan lagi..aku ingin mengambil berat terhadap dirinya,

tapi aku menyepi..kerana aku tidak sanggup untuk berbuat apa2..buat masa ni aku abaikan dulu apa yang ku pendam selama ini…

Tetapi aku yakin ALLAH MAHA MEMBERI PETUNJUK PADA HAMBA2NYA..
Dan cinta sebenar aku adalah pada ALLAH S.W.T

Jika aku mengingati ALLAH, ALLAH AKAN MENGINGATI KU,
Jika AKU MENCINTAI ALLAH, ALLAH AKAN MENCINTAI DIRIKU..

Dalam suasana yang serba tidak kena dalam hidupku ini..
AKU AKAN MENCARI CINTA SEJATI DARI ALLAH…
Biarlah ALLAH sahaja yang tahu isi hati ku ini…

Dan aku berserah pada ALLAH
Sambil aku berusaha untuk aku memperbaiki diri aku yang lemah lagi hina ini menjadi yang terbaik untuk agamaku,bangsaku dan tanah air ku…

Amin……..

Aku yang bermohon maaf…..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...